Forum Pszczelarstwo Strona Główna Pszczelarstwo
Wszystko o pszczołach
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Jak najprosciej przesiedlic

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pszczelarstwo Strona Główna -> -== Prace w pasiece ==-
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jerzy




Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 10:56, 27 Mar 2008    Temat postu: Jak najprosciej przesiedlic

Mam do rozwiazania problem:
Musze 'przejsc' z Warszawskiego zwyklego na 1/2 Dadanta i nie mam ani jednej ramki suszu do nowych uli. Mam oczywiscie w tych ulach tylko komplety ramek z weza - nowe.
W warszawskich zwyklych jest tylko tyle ramek, co w ulu i NIC wiecej.
Jak najprosciej przesiedlic pszczoly i nie niszczyc (ramek w.zw.) suszu ze starych uli na jakies tam 'wycinanki', ktory jest dalej w nich potrzebny, gdyz nie ma zadnego zapasu?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EmilM
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:49, 28 Mar 2008    Temat postu:

Napisze ci jak ja bym to zrobił. Na pewno nie robiłbym tego w tym okresie.
Ty piszesz, że chcesz przesiedlić pszczoły. Ja zrobiłbym to w okresie największej ,,chęci" pszczół do odbudowywania ramek tj. w okresie początkowego kwitnięcia sadów.
Przygotuj do swoich ramek warszawskich po 2 listewki:
1-sza grubości wystającego wąsa czyli ok 18mm i długości - listewki bocznej w ramce warszawskiej. Aby wyrównać ramkę z wąsem.
2-ga listewka to zwykła odstępnikowa do dadana.
Obydwie połącz i zawieś ramke w 2 korpusach dadan1/2 (bo w jednym ci się nie zmieści, ale w dwóch - na pewno)
Zrób sobie próbę na pustej ramce warszawskiej. Sposób połączenia tych listewek z ramką - do twojego rozwiązania. (ja zrobiłbym klamry z drutu 2mm takie jak - do zszywacza i objąłbym te 3 listwy razem)
Ramki z czerwiem na tych listewkach zawieś w dadanie. Z ramek bez czerwiu strząsni pszczoły do dadana i wypełnij ramkami z węzą reszte przestrzeni.
Z ramek warszawskich, gdy wygryzą sie młode pszczoły - usuń je wstawiając w to miejsce ramki z węzą. W tym czasie trzeba podkarmiać rodzine małymi dawkami syropu.


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Pszczelarstwo Strona Główna -> -== Prace w pasiece ==- Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin